JellyPages.com

Saturday, November 9, 2013

Nasihatnya membina diriku

Assalamualaikum.

Ya Allah! Sesungguhnya aku tak mampu mengharungi mehnah hidup ini. Kau berilah aku kekuatan ketabahan untuk mengharungi ujianMu ini ya Rabb. Ameenn

Ya, sedar kali ini aku ada buat kesilapan kali ketiga kepada orang yang aku sayangi. Ampuni daku ya Allah. Aku telah berjanji tetapi aku telah memungkirinya. Patut kah aku diberi peluang sekali lagi. Allah! Allah! Allah!

Sesungguhnya nasihatnya membina kembali semangatku bukan melemahkan atau menjatuhkan aku. Aku kuat kerna aku yakin Engkau ada ya Rabb. Terima kasih kerna Engkau mengingatkan aku tentang pentingnya maruah ini sekalipun di alam maya seperti FB, Twitter & Instagram.


Terima kasih kepada mereka yang menasihatiku tentang mahalnya maruah ini untuk dipertontonkan. Kepada si dia, maafkan sekali lagi kerna lupa pada janji yang telah diabaikan dan dilupakan. Diri ini sama sekali takmau melihat diri kamu kecewa dan bersedih akan sikapku. 

Percayalah, diri ini malu untuk berhadapan dengan kamu if jika kita bertemu. Allah, aku lagi malu untuk berhadapan denganMu, diri ini terlalu banyak dosa padaMu sehingga tak terhitung dek jari ini. 


Stop sampai sini sahaja, maaf salah silap. :)


No comments:

Post a Comment

Jari-jari ComeL