JellyPages.com

Tuesday, February 11, 2014

Syafakillah ya Ukhti


 Assalamualaikum, alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menulis blog ni.

Rasanya seperti sudah lama tak jengah blog ni, dah semakin baru blog ni. Dan semakin aku jahil nak meng'update' blog ni. Terasa janggal :)

Tapi takpe, akn kuusahakan. Taknak celoteh banyak sangat. Cuti sem ni terasa diri ini terlampau sibuk sangat.

Yela, menjaga pesakit Maksu yang 'accident' baru-baru ni. Ya Allah! Moga Engkau beri rahmat pada dia. Kuatkan dia Ya Rabb. Sesungguhnya tiada daya upaya melainkan daya Engkau Allah T_T

Ya, sakit tu satu kafarah dosa dan ujian rahmat dari Tuhan. Yakin, setiap penyakit ada penawarnya kecuali sakit tua dan mati.


Allah turunkan ujian bukannya Dia tak sayang, Dia sayang lah Dia turunkan ujian pada hambaNya. Dia terasa rindu nak dengar luahan hati hambaNya. Betapa selama ini kita kurang bersyukur dengan nikmat pemberian Allah. And now, Allah rindu sangat. 

And btw, sakit-sakit juga tapi jangan lupa tunaikan kewajipan solat 5 waktu sehari. Tiada alasan sakit untuk tidak solat. TAKE NOTE!

Hadis Rasulullah s.a.w “Solatlah dengan berdiri, kalau tidak kuat maka duduklah , kalau (masih) tidak kuat maka berbaringlah dengan posisi miring.” (Riwayat oleh Imam Bukhari, Tirmizi, Ibnu Majah dan Abu Daud)

Jangan pernah kata Tuhan tidak adil pada diri kita, sebaliknya hanya bersyukur dan redha akan segala ketetapanNya. Moga tabah dalam ujianNya.


Mungkin ada hikmahnya. Wait and see! *_*