JellyPages.com

Friday, February 18, 2011

Teman Di Kala Suka Dan Duka

      Haa , ASSALAMUALAIKUM !! Sekarang saya nak perkenalkan orang yang paling rapat dengan saya . Orang yang selalu bersama walau suka dan duka . Sanggup mendengar luahan hati saya walaupun tidak semenarik cerita kehidupannya , cerita yang penuh duka bagi saya . Cerita yang tak mugkin semua orang milikinya . Ya ! Memang semua orang berlainan kisah kehidupannya . Ada yang gembira , sedih , kecewa dan sebagainya . Namun tak semua orang boleh memahami kisah penghidupan orang lain . Sungguh rumit ! !


      Berkisar pada topik saya tadi , mesti kamu semua nak tahu kan siapa orang itu . Teman istimewa saya ! Mesti kamu semua memikirkan adakah lelaki ? No ! ! Lelaki , mana mungkin lelaki faham perasaan perempuan . Saya tak pernah kongsi suka dan duka saya bersama lelaki . Orang itu adalah MAKSU saya . Dialah teman istimewa itu , jantung hati saya , dan kenakalan yang tak mungkin saya lupa hingga akhir hayat saya . Namanya sungguh indah . NOR SHUKIRAH SALLEH . Yang bererti CAHAYA KESYUKURAN . Ya ALLAH ! Kau memberi petunjuk pada ibu bapanya akan namanya itu . Sungguh nama itu sungguh indah akan perwatakan hambaMU . Sesungguhnya namaMU lagi indah iaitu ASMAUL HUSNA


      Maksu ! Itulah panggilan saya buatnya . Dia memanggil saya JUMA . Kenapa lah semua orang memanggil saya JUMA ? Wah ! Best giler nama tu kan . Macam nama DATIN NORJUMA la pulak . . Hik hik =)      Ermm , rupanya nak tau jugak kan macam mana ? Dia cantik , comel , baik dan semuanya lah ada pada dia . hehehehe ;)

Inilah MAKSU saya satu2 nya belah papa . Kalau nak tau dia ni kuat benor shopPing . Abis satu pasaraya tu dia pusing . Yang saya ni pulak tak suka sgt bab2 shopPing nih . Nak tau nape tak suke . Aiih ! Mmg tak suke laa . Baik simpan duit kan tuk belajar masuk U (INSYAALLAH) . Lagi 1 boley smpan duet tuh tyme urgent nnti . Ade lah duit skit nk blnje dri kan ? Back to the topic , maksu saya nih hebat weh ! Pandai petah berbicara . Lau bg pndpat kalah PM , mmg msuk dek akal lah . Pastu tegas lak prckapan dia tuh . Jeles pon ade gak nih . Huh ! xpe , dia maksu saya . sabo sabo . . Ehmm , lagi 1 maksu saya nih ank bongsu , ley la dikatekan manje kan ? hikhik . Mukanya mmg nmpak matang tapi depan org lain mmg tabik laa . Pandai nyesuaikan diri . Mmg saya sayang dia . Always ! ! Apa2 tindakan , sifat dia saya ikut . tapi lau sifat buruk tak laa kan . huhuhu   . Dia ni suke sgt b'gaya , tak mcm saya . . . hahaha , perasan jek lebih anda nih ! Haiih ! Yang tak boleh tu , dia nih ramai sgt peminat . Jeles saya dibuatnya . Nak wat cam ane kan ? Dah dia nih cute sgt . Tak ley nk halang dah . . hahaha ( jgn marah ea maksu ) Haiih ! cam ane ek dia ley kapel nih . Ngan membe klas lame plak tuh . Ish ish . . Tapi ape nk kate kan ? Takdir , terima je la . Di sini saya tak ley nak papar BF nye itu . PRIVATE ! ! Nnti korang rembat lak . marah plak maksu saya nih . . hehehe . Lgpon BF nye tu Hnsem . hensem ke ? suke sgt nyakat saya . :P Apa2 pon dia tetap t'baik laa . Saya harap korang kekal bahagia ok . . Don't noty2 ! ! Maksu , lagi 1 jgn curang ngan si dia tau . Si dia pon same , jgn sakiti maksu saya tuh . Lau skitkan aty dia , siap kamo0 ! ! Serang kat umah . . hakhak . . By the way , I ALWAYS LOVE & MIS$ U ! ! FOREVER K . .

Ni pic kite tyme raya tau . ingat selalu . . Kamu sntiase dlm ingatanku . . Mmuahh ! !
Nnti tyme dpt result kite tgkap gmbo shame2 k . Suh diorang amik gmbo kite . Smpan wat knangan . hikhik 

Sebagai pengakhiran nya , nah untuk kamu !
Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

 Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku
Diuji dengan dugaan?
Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala
Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan
 Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina


Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman 

Walaupun sajak tu lirik lagu saja tapi bawa makna yang besar tau . PeaCe >