JellyPages.com

Wednesday, February 2, 2011

Sudah Menjadi Favourite!

Ehmm..Kali ni aku sudah menjadi peminat kepada buku SOLUSI.Memang tak disangkal lagi,buku itu memang banyak membawa manfaat kepada aku dan keluarga aku.Banyak kelebihannya jika kita membacanya kan?Betul kata orang,MEMBACA ITU JAMBATAN ILMU . Baru aku tahu membaca itu sangat penting.Haihh!!Kadang-kadang hidup kita ini banyak dengan ilmu duniawi.Apatah akhirat yang sekadar menjadi sebutan bukannya menanamnya dalam jiwa.SOLUSI sesuai dibaca oleh seluruh umat tidak kira tua,muda mahupun remaja apatah lagi kanak-kanak.Bukankah ALLAH menganjurkan kita membaca sehingga ke liang lahad?Sedangkan Nabi kita diajar oleh Malaikat Jibril akan Surah Al-Alaq.Surah pertama yang diturunkan oleh ALLAH S.W.T.Susahkah kita sebagai umatnya,membaca mengaji untuk kesenangan kita agar tidak mudah ditipu oleh orang asing?Susah sangat ke?Saya mengajak anda semua membacA buku SOLUSI ini..Memang best giler arh..hikhik...Dah baca tu macam nak baca lagi sekali jek..Macam Facebo0k..hahaha..Nak buka hari2 jek.huhu...Tapi aku baca SOLUSI tu edisi 27.Lambat sangat aku nak menerima buku itu.Bila dah abis SPM ni,tak tahu nak wat apa kan?Terlihat aja buku itu di atas meja,terus buka baca...Tak ingat dunia..kikikik..Siang malam dengan buku itu sahaja.Time nak tido pon , masih baca..Menghayati laa katakan...muahahahha..Ada bab2 yang dapat menginsafkan aku.Bab tentang CINTA!!Wow,dahsyat!! Bab kata NAZMI RAJA LAWAK ... Kadang-kadang novel menjadi rebutan aku.Terutama novel RAMLEE AWANG MURSHID.Lagi dahsyat...Haihh,memang dahsyat laa...kuang kuang...Ape2 pon jom lah ramai2 beli buku SOLUSI yang mantap giler dengan segala isi kandungannya yang dapat mendidik jiwa kita..Ayokk!!~^ ^~
SOLUSI
jom baca ramai2,menggamit hati
p/s : Jauh pandangan luas pengetahuan.Sentiasa berfikiran positif.Sentiasa memandang ke hadapan.