JellyPages.com

Friday, March 11, 2011

Aku Bukan Kakak yang Baik *=*

♫•*¨*•.¸¸ﷲ¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•.¸¸ﷲ¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥  

ASSALAMUALAIKUM

Aku Bukan Kakak yang Baik ,
Sentiasa alpa dan leka dengan tanggungjawab aku .


Aku Bukan Kakak yang Baik ,
Selalu memarahi adik-adik apabila mereka berbuat salah walaupun ianya perkara kecil .


Aku Bukan Kakak yang Baik , 
Kerap menunjukkan aksi lagakku kepada mereka ;
Mahu mempamerkan keegoan aku sebagai 'pemerintah'


Aku Bukan Kakak yang Baik ,
Tidak pandai bergaul dengan adik-adik ;
Bermesra hingga mereka naik kepala ke atas aku . (bersikap kurang ajar)


Aku Bukanlah Kakak yang Baik ,
Tak pernah menunjukkan contoh tauladan yang baik kepada adik-adik terutama dalam mengejar cita-cita mereka .


Aku Bukan Kakak yang Baik ,
Menunjukkan keputusan aku yang kurang memuaskan dalam UPSR , PMR , SPM , STPM dan semuanya . 


Aku Bukan Kakak yang Baik ,
Hampir setiap detik aku duduk menghadap laptop ;
Membuang masa hingga makan pakai adik-adikku ku lupa .


Aku Bukan Kakak yang Baik ,
Jarang melaksanakan segala tugasan dan amanah yang diberikan oleh ibu bapaku .


YA ALLAH !
Aku Bukanlah Seorang Kakak yang Baik ,
Aku melayani kerenah adik-adikku ibarat aku melayani musuh PALESTIN .


YA ALLAH , YA TUHANKU !
Sesungguhnya hambaMu ini manusia yang tidak pernah bersyukur di atas pemberian Mu selama ini . Hamba memang tidak berguna , leka , alpa dan lalai dalam memegang tanggungjawab aku sebagai kakak yang baik . Yang dapat dijadikan contoh kepada adik-adik . Selama ini aku khilaf . 


Aku Bukan Kakak yang Baik ,
Kemarahan menguasai benak fikiranku ;
Hingga dilemparkan kepada adik-adikku ,
Ya Allah , kejamnya aku ! 


Adik-adikku ,
Maafkan kakak yang selalu melukakan hati kamu semua ;
Sesungguhnya diri kakak tak lah sempurna ,
Banyak kekurangan daripada kelebihan ;
Kesempurnaan kakak tak patut dicontohi .


Kakak silap selama ni , 
Melabel kamu semua bagai musuh kakak sendiri ;
Kejamkan kakak ! 
Insya-ALLAH , kakak akan buat yang terbaik memikul tanggungjawab yang besar sebagai Kak Long . 


Semoga ALLAH memberi petunjuk kepada kakak dan juga adik-adik kakak dalam menyayangi semua orang tidak kira tua mahupun muda . Pedoman untuk kita meneruskan kehidupan .


Salam Sayang daripada : 

:) Nujma Hayati :)





No comments:

Post a Comment

Jari-jari ComeL